Jak przekonać dziecko do jedzenia warzyw? Wspólne gotowanie to świetny pomysł, warto wypróbowania!

Witaminy dla dzieci.Podawać, czy nie podawać?

Witaminy to coś, czego nasz organizm nie potrafi (poza nielicznymi wyjątkami) sam wytworzyć, a równocześnie są niezbędne by zdrowo i prawidłowo się ów organizm rozwijał. Skąd więc bierzemy witaminy? Oczywiście z pożywienia! Dlatego właśnie tak ważna jest zbilansowana i zróżnicowana dieta, bogata w warzywa i owoce będące głównym źródłem większości witamin. Co jeść oraz kiedy sięgać po witaminy dla dzieci?

Pełnowartościowa dieta

Skąd się biorą witaminy? Oczywiście z pożywienia!Zdecydowaną większość witamin dostarczamy naszym dzieciom komponując dla nich pożywne posiłki i dbając o to, by na ich talerzach znalazły się produkty z wszystkich grup piramidy żywieniowej (oczywiście w odpowiednich proporcjach). Najczęściej w codzienny menu powinny pojawiać się warzywa i owoce – w roli dodatku do posiłku lub zdrowej przekąski. To w nich znajdziemy zdecydowaną większość witamin z różnych grup: od A, przez B, C i E, aż do PP. A co zrobić, gdy przy naszym stole zasiada klasyczny Tadek Niejadek?

Kiedy potrzebne są witaminy dla dzieci?

Żelki z witaminami? Do ich zjadania nie trzeba dzieci namawiać! Żelki mogą być m.in. w kształcie literek lub zwierzątek.Rodzice dzieci, dla których każdy kolejny kęs jest wyzwaniem – powinni uważnie obserwować swoje pociechy. Blada skóra i zmęczenie mogą być sygnałem niedoborów witamin w organizmie dziecka. Skalę tych niedoborów (oraz ewentualną anemię!) można stwierdzić w badaniu krwi zleconym przez pediatrę. Niepełnowartościową dietę warto uzupełnić preparatami witaminowymi, które dostępne są w każdej aptece, bez recepty i w różnych wariantach do wyboru. Po witaminy warto sięgnąć również w okresach wzmożonego wysiłku oraz jesienią i zimą, kiedy organizm malucha oraz jego odporność wystawione są na cięższą próbę. Preparaty witaminowe polecane są również jako wsparcie w procesie powrotu do zdrowia po chorobach. Suplement należy zawsze dobrać do wieku dziecka oraz jego specyficznych potrzeb. Nie bez znaczenia jest również postać witamin – zwłaszcza w wypadku wspomnianych już wyżej Tadków Niejadków. Dziecko niechętnie będzie zjadało kwaśne tabletki lub popijało mdły w smaku napój, ale z przyjemnością zje… np. żelki z witaminami. Literki, zwierzątka, rybki, owoce, a nawet dinozaury… Do wyboru, do koloru i dla zdrowia!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.