Zadbajmy o zdrowe i pełnowartościowe śniadanie dla naszego dziecka, przygotujmy śniadaniówkę

Uczniowskie drugie śniadanie

 Od 1 września czeka nas prawdziwa rewolucja w szkolnych sklepikach. Uczniowie nie kupią już w nich niezdrowych produktów, z półek znikną czekoladowe batony, chipsy i chrupki, których nie będzie już można popijać słodzonymi napojami: ani gazowanymi, ani niegazowanymi. Zamiast tego w sprzedaży pojawią się: żytnie pieczywo z chudą wędliną, owoce i warzywa, jogurty naturalne oraz woda mineralna. Większość rodziców chwali te zmiany, choć słychać również głosy krytyki mówiące o tym, że dzieci zaczną po prostu wychodzić ze szkoły i zaopatrywać się w pobliskich sklepach spożywczych lub kioskach…

Zdrowy rygor!

Zgodnie z przepisami, od 1 września 2015 cukierki i lizaki znikną z półek szkolnych sklepikówZmiany są rzeczywiście ogromne, a wymagania – wysokie i rygorystyczne. Na pewno dzieci przestaną na potęgę wydawać wszystkie swoje drobniaki na słodycze – to dobrze. Nie będzie również problemu z kupieniem czegoś do jedzenia, jeśli faktycznie będą głodne – głodny człowiek nie wybrzydza bowiem ponad miarę i zadawala się zdrowym owocem lub porządną kanapką. Przepisy są jednak bardzo rygorystyczne (może odrobinę za bardzo?), bo zgodnie z nimi w szkolnym sklepiku nie będzie można kupić np. pszennej kajzerki (czyli ulubionej bułki większości dzieci) z żółtym serem lub choćby popularnych i lubianych przez dzieci serków owocowych. Ale zamiast narzekać…

Pełna śniadaniówka

Drugie śniadanie to bardzo ważny posiłek, zwłaszcza dla uczniaTo nasza rola, aby nasze dziecko miało w szkole co zjeść na drugie śniadanie. Nie obrażajmy się zatem, że nasza latorośl nie kupi już sobie w szkole drożdżówki z serem, a w związku z tym będzie chodzić głodna… Poświęćmy wiec odrobinę więcej czasu i przygotujmy dzielnemu uczniowi to, co lubi i co z chęcią skonsumuje na tzw. długiej przerwie. Do śniadaniówki można oprócz podstawowej kanapki włożyć kilka drobnych sezonowych owoców (np. śliwek) lub pomidorków koktajlowych, ulubiony mały serek lub jogurt (nie zapominając o łyżeczce!), a także drobną słodką niespodziankę: jeden wafelek lub kilka słodkich precelków.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.