zdrowe szparagi dla dziecka
Dzieci,  Zdrowie

Szparagi dla dziecka

Sezon na szparagi trwa w najlepsze! Warto korzystać, póki możemy. Za chwilę znów znikną na dłuższy czas. A jak wiadomo, warzywo to jest szalenie zdrowe i bardzo pożywne. W szparagach znajdziemy cenne witaminy jak: witamina A, B6, C i K, a także minerały: sód, wapń, potas i fosfor. Nie brakuje też kwasu foliowego i błonnika. Jest też inulina – probiotyk, który ma korzystny wpływ na rozwój flory bakteryjnej w jelitach. Dla dzieci, warzywo jest idealne! Dla nas mam – również.

Od kiedy szparagi dla dziecka?

Szparagi dla dziecka to świetny pomysł. Są one prawdziwą bombą witaminowo-minerałową, a do tego dziecięcy brzuszek naprawdę dobrze je toleruje. Według oficjalnych zaleceń, szparagi do diety dziecka można wprowadzić już od 8 miesiąca życia malucha. Trzeba tylko pamiętać, że najlepsze dla dzieci będą szparagi zielone, uznawane za najdelikatniejsze ze wszystkich dostępnych rodzajów. Zielonych szparagów nie trzeba nawet obierać. A i przygotowuje się je w bardzo psory sposób. Osobiście nie polecam szparagów białych, gdyż są bardziej łykowate i dziecko mogłoby się nimi zadławić.

Dlaczego szparagi dla dziecka?

Jak już wspomniałam na wstępie, szparagi to cenne źródło witamin i minerałów. Ogromną ich zaletą jest obecność witaminy K, która pomaga w przyswajaniu wapnia. A jak wiadomo, wapń jest niezwykle ważny w diecie dziecka, gdyż odpowiada za zdrowe kości i mocne ząbki. Poza tym, witamina K odgrywa ważną rolę w procesie krzepnięcia krwi oraz zmniejsza ryzyko wystąpienia krwawienia. I to nie wszystko. Witamina K wykazuje również działanie przeciwbakteryjne, przeciwgrzybicze i przeciwzapalne. Wzmacnia układ odpornościowy oraz wspomaga prawidłowe funkcjonowanie mózgu.

Dlaczego jeszcze szparagi dla dziecka to taki dobry pomysł? Bo pomagają pozbyć się męczących wzdęć, na które maluszki cierpią dość często. Warzywo pomaga odzyskać równowagę bakteryjną w przewodzie pokarmowym i zmniejszają ilość nagromadzonych gazów. Koniec z bólami brzuszka!

Szparagi są pełne kwasu foliowego oraz witaminy B6 i dzięki temu pomagają złagodzić uczucie rozdrażnienia i poprawiają nastrój. Podobnie jak tryptofan – aminokwas, który również znajdziesz w łodygach tego warzywa.

szparagi dania dla dziecka

Przepis na krem ze szparagów – w sam raz na obiad

Wiemy już, że szparagi warto włączyć do diety naszego dziecka. Najlepiej zrobić to w postaci delikatnego kremu. Taki krem z powodzeniem podamy najmłodszych, a i my same możemy zjeść porcję. Krem przygotowuje się w prosty sposób. Wystarczy tylko usunąć zdrewniałe końce, dokładnie umyć pędy i ugotować w niewielkiej ilości wody. Uwaga! Najpierw gotujemy łodygi. Dopiero gdy te będą miękkie, dorzucamy główki. Gotową zupę miksujemy na gładko. Jeśli twoje dziecko nie ma uczulenia na laktozę – całość możesz doprawić jogurtem naturalnym. Jeśli nie może spożywać laktozy, krem dopraw koperkiem.

zupa ze szparagów

Przepis na szparagi zapiekane – dla starszych maluchów

O ile krem ze szparagów świetnie sprawdzi się w przypadku niemowląt powyżej 8 roku życia, o tyle szparagi w postaci zapiekanej będą fajną propozycją na danie dla rocznego dziecka. Jak je przygotować? Szparagi myjemy, usuwamy zdrewniałe części, wkładamy do naczynia żaroodpornego, skrapiamy oliwą z oliwek, posypujemy startym parmezanem i wkładamy na około 15 minut do piekarnika nagrzanego do temperatury 180 stopni. Prawda, że prosto? Smacznego!!!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.