Regularne nawadnianie organizmu jest ważne dla naszego zdrowia. Pijemy?

Szklankę wody? Więcej!

O tym, że należy pić dużo wody słyszymy zewsząd. Dlatego tak ważne jest stałe nawadnianie organizmu i niedopuszczanie do jego odwodnienia? Przede wszystkim dlatego, że organizm dorosłego człowieka składa się w ponad 50% z wody, a już dziesięcioprocentowa utrata wody utrudnia lub uniemożliwia prawidłowe funkcjonowanie naszych narządów wewnętrznych. Pijmy więc, najwięcej rano, najlepiej częściej i w mniejszych porcjach niż rzadko i dużo naraz.

Kto i ile wody powinien pić?

Oblicz ile wody potrzebuje twój organizm i pilnuj, aby właśnie tyle wypijać każdego dniaIstnieje kilka wzorów, które pozwalają obliczyć zapotrzebowanie naszego organizmu na wodę. Najprostsza zasada zakłada, że na 30 kg masy ciała powinniśmy wypijać 1 litr wody. A zatem wystarczy naszą wagę podzielić przez 30, aby otrzymać odpowiedź na pytanie: ile konkretnie wody powinniśmy wypijać. Na przykład 60kg : 30 = 2, czyli kobieta ważąca 60 kg powinna dostarczać organizmowi około 2 litrów wody dziennie. Uprawianie sportu wymaga odpowiedniego zwiększenia ilości spożywanych płynów. Najwięcej wody powinniśmy wypijać rano, po przebudzeniu. Ile? To również można obliczyć dzieląc dzienne zapotrzebowanie przez 3, czyli z przykładowych 2 litrów (dla przykładowej 60. kilogramowej kobiety) – około 700 ml powinno zostać wypite rano.

Jak pić?

Pamiętajmy o przyjmowaniu dodatkowej porcji wody podczas wysiłku fizycznego i po nimObojętnie! Byle pić! Najważniejsze, żeby zawsze mieć pod ręką butelkę wody. Ja po prostu robię sobie zapas podczas większych cotygodniowych zakupów spożywczych – zgrzewka wody 1,5 litrowej i druga zgrzewka z butelkami 0,5 litrowymi (to wygodne rozwiązanie, bo mała butelka mieści się w niemal każdej damskiej torebce) najczęściej wystarczają mi na 7 dni odpowiedzialnego nawadniania organizmu. Nie piję gotowanej kranówki, bo ona szybciej przepływa przez nasz organizm i potrafi skutecznie wypłukać zeń substancje mineralne. Woda mineralna, to nią stawiam testując różne smaki i źródła – w tym miesiącu króluje woda żywiec zdrój. Piję z przysłowiowego gwinta (wówczas łatwo skontrolować ilość wypitych litrów) zaznaczając, że ta butelka jest tylko i wyłącznie moja, rodzino! Można również pić szklankami i zapisywać ilości wypijanej wody.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.