Nie bójmy się ekspozycji na gluten, jeśli nie spróbujemy to się nie dowiemy!

Nie taki gluten straszny…

… jak go opisują. Gluten jest białkiem roślinnym, wokół którego narosło wiele mitów i strachu. Faktem jest, że nie wszystkie organizmy tolerują gluten, a alergia nań może przyczynić się do rozwoju celiakii. Nie panikujmy jednak i podejdźmy do glutenu zdroworozsądkowo. Nie należy go eliminować z diety, a  w odpowiednim wieku i tempie wprowadzać do menu malucha. Konieczne jest oczywiście obserwowanie reakcji organizmu dziecka i konsultowanie z pediatrą ewentualnych niepokojących nas reakcji (wysypek, bólów brzucha itp.).

W jakich produktach występuje gluten? W zbożach: pszenicy (również orkiszowej), jęczmieniu, życie i owsie oraz we wszystkich produktach przygotowanych przy użyciu tychże.

Zboża to główne źródło glutenu w naszym jadłospisie

Produktami bezglutenowymi z natury są m.in.: kukurydza, ryż i ziemniaki, soja, gryka, proso, soczewica, fasola, orzechy oraz mięso, owoce i warzywa.

Dieta bezglutenowa to dieta wymagająca bardzo ostrożnego wybierania produktów spożywczych

Dorośli i dzieci, u których stwierdzono nietolerancję glutenu- powinny spożywać produkty naturalnie bezglutenowe lub produkty przetworzone, w których zawartość glutenu jest mniejsza niż 20mg na kilogram. Są one oznaczone specjalnym, międzynarodowym znakiem przekreślonego kłosa.

Symbolicznie przekreślony kłos to znak znany wszystkim osobom przestrzegającym diety bezglutenowej

Gluten w diecie niemowląt powinien pojawić się nie wcześniej niż w 5. miesiącu życia i nie później niż w 7 – zerknijcie na ten film: KLIK!

Gotowe dania w słoiczkach dla niemowlaków zawierające gluten to wygodne rozwiązanie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.