Prezentowy zawrót głowy

Kupujemy prezenty dla dzieci

Święta tuż tuż. Już słychać dzwonki sań Mikołaja i niecierpliwie parskające renifery.  Nasze dzieci również czują zbliżające się grudniowe atrakcje i mniej lub bardziej sprawnie przeliczają je na… prezenty! Nie pozostaje nam nic innego jak przeliczyć zasobność portfeli i ruszyć na zakupy. Wiemy co chcą dostać nasze dzieci od Mikołaja i pod choinkę?

Listopad i grudzień to reklamowe trzęsienie ziemi. Jesteśmy bombardowani setkami spotów, którymi naszpikowane są również dziecięce programy. Irytuje nas to?  Czas na zmianę nastawienia! W okresie przedświątecznego poszukiwania prezentów reklama emitowana między Księżniczką Zosią a Strażakiem Samem to nasz niekwestionowany sprzymierzeniec. Zamiast wzdychać bezgłośnie słysząc wykrzykiwane przez dziecko raz po raz: „to chcę i to, i to…” – usiądźmy i przedyskutujmy, którą z tych rzeczy naprawdę by chciało (lub chciałoby najbardziej, bo może się okazać, że „naprawdę chcę wszystko!”), jak i z kim by się nią bawiło. Można również wybrać się z dzieckiem do sklepu – najlepiej w godzinach porannych, które zagwarantują spokój między półkami. Pozwólmy dziecku pobuszować swobodnie po dziale z zabawkami, a my obserwujmy czemu przygląda się z największym zaangażowaniem, przy czym zatrzymuje się najdłużej… To również sposobność do zweryfikowania reklamowych zachwytów.

Jeżeli jesteśmy rodzicami starszych dzieci lub nastolatków – po prostu z nimi porozmawiajmy. O czym marzą, co najbardziej chciałyby znaleźć pod choinką? Starsze dzieci nie wierzą już w Mikołaja, ale bardzo mocno wierzą w nas, rodziców i dorosłych. Nie zawiedźmy ich zatem i jeżeli chcą dostać w prezencie telefon – wypytajmy precyzyjnie jaki (marka, model, kolor), aby uniknąć rozczarowań. Pamiętajmy jednak, że mimo iż nasze dzieci są już starsze, poważne i rozsądne – to wciąż są dziećmi. Pozostawmy więc furtkę dla autentycznej radości i nie obiecujmy, że ów wymarzony telefon dostanie… Niech moment rozrywania błyszczących papierów będzie i dla nich ekscytujący!

Kupujmy z przyjemnością, by wręczać z radością.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.