Zaproś kulturalne bakterie do swojego domu - żywe kultury bakterii wesprą zdrowie każdego członka rodziny

Kultury bakterii kulturalnych

Bakterie to mikroorganizmy, które mogą mieć różne kształty (np. pałeczkowate, kuliste lub spiralne) i potrafią łączyć się ze sobą tworząc malownicze (i groźne!) instalacje przestrzenne. Bakterie są wszędzie! I to dosłownie! W różnym natężeniu i zagęszczeniu występują we wszystkich biotopach – w glebie, w wodzie i w powietrzu. Dla przykładu: w jednym gramie gleby może znajdować się aż 40 milionów komórek bakterii, a w jednym mililitrze słodkiej wody – około miliona tychże. Szacuje się, że na całej Ziemi może być około pięciu kwintylionów bakterii! A co to są kultury bakterii?

Żywe kultury bakterii

Lactobacillus to bakterie mlekowe wystęujące w sfermentowanych produktach spożywczych oraz w probiotykachO kulturach bakterii mówi się w odniesieniu do bakterii wyhodowanych w sposób sztuczny, na specjalnie przygotowanych dla danej hodowli podłożach (tzw. pożywkach). Żywe kultury bakterii to te drobnoustroje, które „podawane w odpowiednich ilościach, wywierają korzystny efekt zdrowotny u gospodarza” (definicję znalazłam TUTAJ). Kulturalne bakterie? Tak!

Kulturalne bakterie…

Żywe kultury bakterii to dobre bakterie, które wspierają prawidłowe funkcjonowanie organizmu - zarówno dziecka, jak i osoby dorosłej… to te, które wiedzą jak się zachować w naszym organizmie i zamiast fundować nam choroby – działają profilaktycznie i wspierają nasz układ odpornościowy. Przyjmowanie żywych kultur bakterii zalecane jest w ramach profilaktyki, w stanach ogólnego osłabienia i zawsze podczas kuracji antybiotykowej. Żywe kultury bakterii znajdziemy w probiotykach (z greckiego: „pro bios”, czyli „dla życia”), czyli żywności czynnościowej, zawierającej specjalnie wyselekcjonowane kultury bakterii (najczęściej Lactobacillus i Bifidobacterium). Zadaniem probiotyków jest stymulowanie układu odpornościowego i pobudzanie mechanizmów obronnych organizmu, przywracanie lub zachowanie prawidłowej flory fizjologicznej w przewodzie pokarmowym, zapobieganie lub łagodzenie biegunek infekcyjnych (często towarzyszących kuracji antybiotykowej lub pojawiających się po jej zakończeniu) oraz tzw. biegunek podróżnych, optymalizowanie procesu trawienia oraz oczyszczania organizmu z toksyn. Probiotyki łagodzą również kolki niemowlęce oraz przynoszą ulgę osobom cierpiącym na zespół jelita nadwrażliwego. Żywe kultury bakterii znajdują się we wspomnianych wyżej probiotykach, ale również w artykułach spożywczych, które powinny znajdować się w naszym codziennym menu. Dobre bakterie mlekowe występują w naturalnych jogurtach, kefirach i maślankach oraz kiszonych (ale niesterylizowanych!) warzywach, np. w kiszonej kapuście i ogórkach.

Smacznych… bakterii!

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.