dieta w ciąży

Co jeść w ciąży? Czego lepiej unikać?

Bycie w ciąży to nie tylko dbanie o odpowiednią suplementację i aktywność fizyczną. To także dbanie o zdrowie i prawidłowy rozwój maluszka. A jak zadbać o niego lepiej niż poprzez odpowiednią dietę. To, co je mama ma istotny wpływ na kształtowanie się maleństwa. Musisz więc zadbać o swoje codzienne menu i to bardziej niż dotychczas. Ideałem jest dieta obfitująca w świeże, naturalne pokarmy. Dzięki niej można mieć pewność, że dostarczymy organizmowi wszystkie potrzebne składniki odżywcze. Co jeść w ciąży? Z jakich produktów lepiej zrezygnować? O tym poniżej.

Czego nie jeść w ciąży?

Zanim powiemy sobie, co jeść w ciąży – powiedzmy sobie, czego unikać tak, aby nie zaszkodzić dziecku, a jednocześnie czuć się dobrze. Przede wszystkim zrezygnuj z produktów tzw. instant. Nie dość, że zawierają one puste kalorie, to na dodatek bardzo często mają sporo sztucznych dodatków, które mogłyby negatywnie odbić się na rozwoju dziecka. Unikaj konserw i mrożonek, a także żywności wysoko przetworzonej i serów dojrzewających. Dobrze by było, gdybyś ograniczyła słodycze, zwłaszcza te kupne, bogate w trans tłuszcze i niezdrowe słodziki.

warzywa w ciąży

Co jeść w ciąży? Po te produkty powinnaś sięgać

W ciąży powinnaś zadbać nie tylko o kwas foliowy, ale także witaminę C, żelazo, wapń i białko. Dobrym źródłem poszczególnych składników odżywczych są m.in.

– mleko i produkty mleczne

– zielone warzywa liściaste

– drób

– ryby

– pomarańcze

– chude wołowe mięso

– chleb razowy

– niełuskany ryż

– razowy makaron

napoje w ciąży

Co pić w ciąży? Niezbędne napoje

Co jeść w ciąży – już wiemy. Powiedzmy sobie zatem, po jakie napoje najlepiej sięgać. A więc – woda przegotowana i mineralna. Możemy pić jej tyle, ile zechcemy. Kawa, herbata i kakao to napoje zawierające kofeinę, która ma szkodliwy wpływ na system nerwowy. Tak więc odpadają. Jeśli napary ziołowe, to tylko po konsultacji z lekarzem. Większość gotowych preparatów ziołowych jest nieszkodliwa, lecz niektóre mogą mieć nieoczekiwane działania uboczne. Lepiej chuchać na zimne. W czasie ciąży należy zupełnie zrezygnować z picia alkoholu i zastąpić go koktajlami owocowymi, np. z dodatkiem mleka będącego źródłem wapnia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.