co zamiast kawy

Energetyczne posiłki, które zastąpią picie kawy

Moje drogie Matki Polki… Która z was nie lubi zaczynać dnia od filiżanki małej czarnej? Która z nas, nierzadko na tej kawie poprzestała, zapominając o śniadaniu i późniejszych przekąskach? Niedosypiając często ratujemy się kubkiem aromatycznej kawy myśląc, że dzięki niej zyskamy powera na cały dzień. Owszem, kawa ma wiele zalet i mnóstwo cennych dla zdrowia właściwości. Niestety nie działa pobudzająco tak jak nam się wydaje. Zazwyczaj efekt pobudzenia utrzymuje się tylko chwilę. Stąd też często na jednej filiżance się nie kończy. Ale, ale! Nie musimy wypijać hektolitrów kawy, aby ożywić ciało i umysł. Istnieje coś takiego, jak energetyczne posiłki, o których zdarza nam się zapominać, a dzięki którym zyskamy energii na jeszcze dłużej. Co jeść, żeby czuć się dobrze i mieć siłę każdego dnia?

Płatki owsiane na dzień dobry!

Energetyczne posiłki to przede wszystkim te na bazie płatków owsianych. Są one doskonałym źródłem węglowodanów złożonych, które powoli uwalniają energię. Oznacza to, że nie dość, że nie będziemy czuły napadu wilczego głodu i przez dłuższy czas będziemy syte, to na dodatek będziemy mieć siłę do działania. A jak płatki owsiane to zdecydowanie owsianka. Od pewnego czasu, nie jadam nic innego na śniadanie, jak właśnie ją. W towarzystwie owoców i orzechów smakuje wyśmienicie! Kawa nie jest nam już potrzebna, no chyba, że wypijemy ją dla przyjemności i samego smaku.

Energetyczne posiłki z jajkiem

Owsianka na śniadanie to tylko kropla w morzu propozycji. Jeśli wolisz bardziej wytrawne śniadania, postaw na jajka w towarzystwie awokado i szpinaku. Mieszanka ta uznawana jest za skuteczny zastrzyk energii. Poza tym, takie śniadanie dostarczy ci niezbędnych wartości odżywczych, wśród których bardzo cenne są zdrowe kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-6.

energetyczne posiłki z awokado

Energetyczne smoothie na przekąskę

Nie chcesz już pić kawy popołudniową porą? Zamiast małej czarnej zrób sobie pyszne smoothie. W jego składzie musi znaleźć się banan, który jest źródłem potasu, a także kakao będące źródłem magnezu i masło orzechowe obfitujące w zdrowe tłuszcze. Takie smoothie nie tylko postawi cię na nogi, ale także będzie zdrowszą alternatywą dla niezdrowych przekąsek.

smoothie z bananem i kakao

Energetyczna kanapka

Energetyczne posiłki to także odpowiednio skomponowane kanapki. Większość z nich robi się w zaledwie kilka minut, więc tutaj nie ma wymówek, że brak czasu, itp. Jeśli kanapka ma dodać energii, musi być przyrządzona na bazie ciemnego pieczywa. Idealne będzie pieczywo razowe, które jest źródłem złożonych węglowodanów. Kromkę posmaruj masłem orzechowym lub pastą z jajka i awokado. Ale jeśli nie masz pasty, masło orzechowe będzie jak znalazł.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.